Op vakantie in Florida; een ontspannen reis voor de hele familie

Terwijl het in Nederland koud en grijs was stapte de familie Luchjenbroers op het vliegtuig naar Florida voor een ontspannen vakantie. Nieuwsgierig naar hoe je Florida met kinderen beleeft? De familie vertelt over hun ervaringen: ‘Blauwe lucht, een lekker zonnetje en 27 graden; Amerika here we come!’

Vrolijke plaatsnaamborden in Florida.

Ontspannen en relaxen op vakantie in Florida

‘Die 27 graden was wel heel extreem voor de locals, die vonden het te warm voor de tijd van het jaar en de weerdiensten boden hun excuses aan voor de hitte. Wij genoten er alleen maar van, want na zo’n roerig jaar waren we er echt aan toe om met de familie op vakantie in Florida te gaan.

Onze vakantie in Florida stond in het teken van relaxen, ontspannen en genieten en dat hebben we volop gedaan. We houden er niet van om op één plek te verblijven, dus in twee weken hebben we een aantal locaties bezocht. Vooraf dachten we dat het veel op elkaar zou lijken, maar niets is minder waar. Elke plek heeft zijn eigen charme en sfeer. Orlando was lekker druk met z’n vele malls en restaurants, Captiva Island had echt die beachy sfeer, de Key’s zijn heel Caribisch en Miami is erg sfeervol met het strand en prachtige art deco gebouwen.’

Actief op vakantie in Florida

‘Naast het ontspannen hebben we ook nog activiteiten tijdens onze vakantie in Florida ondernomen. We zijn naar het Kennedy Space Center geweest en hebben Disney Springs bezocht. Disney Springs is een winkel- en uitgaansgebied dat vrij toegankelijk is. Helaas was Walt Disney World uitverkocht, maar dit was een goede vervanging om toch even die sfeer op te snuiven.

Onderweg van Orlando naar Captiva Island zijn we gestopt bij het Fort Myers Ecological Preserve – Six Mile. Hier loop je over een boardwalk door het moeras. Bij elk blaadje dat ritselde keken we snel naar links, rechts, boven en beneden. Want we wilden natuurlijk niets missen. Wij zagen op korte afstand een alligator liggen, spannend!’

Wandelen over de boardwalk door het moeras in Florida.
Oud en nieuw op het strand in Florida.

Oud en nieuw; feest op het strand

‘Oud en nieuw vierden wij dit jaar niet met oliebollen en een dikke winterjas, maar op vakantie in Florida – op het strand! Bij het hotel was er een groot strandfeest en wat was dit leuk aangekleed met lampjes, lichtjes en veel glow in the dark sticks. Er was een DJ met goede muziek, dus de voetjes gingen van de vloer. Om 00.00 uur was er geen vuurwerk, maar ‘dropping the pineapple’. Je moet hierbij denken aan de ‘ball drop’ in New York tijdens oud en nieuw, maar dan met een opblaasbare ananas.’

Varen door de mangrove en Miami Beach

‘Ook op Duck Key hebben we het ontspannen en relaxen voortgezet. We verbleven in een villa waar we elke avond genoten van de zonsondergang. We hebben hier lekker gesport, gewandeld en goed gebruik gemaakt van het zwembad. We hebben Isla Morada bezocht en daar heeft onze dochter nog wat leuke souvenirs gekocht op een soort hippiemarktje. We vinden het ook altijd leuk om een boottochtje te maken tijdens onze vakantie en dat hebben we op vakantie in Florida op de Keys gedaan. Al door de mangrove varend gingen we op zoek naar zeekoeien, alligators en schildpadden. Deze hebben wij helaas niet mogen zien, maar we hebben wel genoten van de omgeving.

In Miami aangekomen waren we helemaal uitgerust en we hebben hier vooral lekker rondgewandeld en genoten van de art deco gebouwen, het strand, de relaxte sfeer en de goede restaurants. We hebben een Duck Tour gedaan waarbij we te water en te land in korte tijd veel bezienswaardigheden hebben gezien.’

Boottochtje bij de Keys in Florida
Op het strand van Miami Beach, Florida

We kunnen er weer tegenaan!

‘Reizen in deze tijd is minder onbezorgd dan voorheen. Normaal maak je je druk of je nog genoeg zonnebrandcrème hebt of dat je slippers nog ok zijn. Nu ligt de nadruk op het checken van alle documenten. Heb je de juiste, heb je deze goed ingevuld, zijn er nog wijzigingen? Dit gaf ons vooraf wat stress, maar toen we eenmaal in het vliegtuig zaten kon niemand ons meer tegenhouden. Halverwege de reis kregen we het bericht dat we bij aankomst in Nederland in quarantaine moesten, maar we zaten toen zo in een relaxte vibe dat we dachten; dat zien we dan wel weer. Mijn man en ik kunnen thuis werken, de school van de oudste was dicht, dus daar hebben we ons niet druk over gemaakt.

Het plan was om op vakantie in Florida volop te genieten en ontspannen en dan hebben we ook 100% gedaan. We hebben zoveel energie gehaald uit deze reis dat we er weer helemaal tegenaan kunnen’.

Wilt u met uw gezin ook op vakantie naar Florida? Bekijk dan onze reizen naar Florida met kinderen.