Trustpilot Travelnauts 020 52 89 333
SGR ANVR Calamiteitenfonds
Voorstel aanvragen

De boot niet missen in 2023? Boek op tijd! Lees over vroeg boeken.

Boek uw familiereis met een gerust gevoel

Kijkt u er ook zo naar uit om weer een mooie reis te maken met uw gezin, maar heeft u tegelijkertijd vragen over reizen in deze tijd? Dat snappen wij maar al te goed. Wij leggen graag uit hoe wij werken, welke flexibele voorwaarden wij bieden en wat u van ons kunt verwachten als de situatie op uw reisbestemming verandert. Heeft u vragen over de drukte op Schiphol? Ook daarover vertellen we u graag meer over wat wij voor u kunnen betekenen en geven we tips zodat u zo goed mogelijk voorbereid op pad gaat.

Grand Canyon
Schiphol

Drukte op Schiphol: onze tips

U heeft er vast over gehoord of gelezen in het nieuws: de drukte op het Schiphol en het feit dat Schiphol het aantal vertrekkende passagiers beperkt om de drukte het hoofd te kunnen bieden. We krijgen hier (terecht) vragen over. Waar u op kunt vertrouwen is dat wij uw reservering nauwlettend in de gaten houden en dat wij direct contact met u opnemen wanneer er iets wijzigt in uw vlucht. En mocht dat nodig zijn, dan kijken we samen naar een oplossing.

Overigens is het goed om te weten dat vele van onze reizende gezinnen afgelopen zomer zonder problemen hun reis vanaf Schiphol zijn gestart en van een bijzonder familieavontuur genoten hebben. Om uw eigen reis zo soepel mogelijk te laten verlopen, delen we een aantal tips waarmee u goed voorbereid op reis gaat.

Tip 1: Check online in voor uw vlucht
Wij adviseren u altijd online in te checken zodat u al in het bezit bent van uw boardingpass.

Tip 2: Ga op tijd naar Schiphol
Normaal gesproken is het advies om 3 tot 4 uur voor vertrek aanwezig te zijn op de luchthaven voor een intercontinentale vlucht. De incheckbalie/bagage-afgifte gaat over het algemeen 3 uur voor vertrek open, maar vooraan in de rij staan zorgt ervoor dat u sneller naar de security kunt. Ons advies is om de Schiphol app te checken. Hierin kunt u precies zien welke drukte er wordt verwacht en kunt u uw vluchtnummer en vertrekdatum invoeren. Er rolt dan een concreet advies uit voor hoe laat u aanwezig moet zijn.

Tip 3: Bagage
We gaan er niet vanuit, maar het kan gebeuren dat uw bagage niet meteen aankomt op uw eindbestemming. Wij raden daarom aan om de belangrijkste spullen voor de eerste paar dagen in uw handbagage mee te nemen. De airline zal in dit geval uw achtergebleven bagage naar uw hotel brengen, u vult hiervoor de gegevens in van uw eerste hotel.

Tip 4: Flexibiliteit en geduld
Het zal op de luchthaven drukker zijn dan we allemaal willen en dat vraagt om meer geduld en flexibiliteit van u als reiziger. Wees voorbereid, blijf rustig, doe gemakkelijke schoenen aan en neem drinken en wat versnaperingen mee.

Kind op luchthaven
Vliegtuig in de lucht

Vlucht geannuleerd of gemist?

Geannuleerde vlucht
Wanneer uw vlucht onverhoopt wordt geannuleerd, adviseren wij u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Als u op Schiphol aanwezig bent, dan dient u in de rij bij de luchtvaartmaatschappij te gaan staan voor een alternatieve vlucht. Wij kunnen u telefonisch assisteren door alvast een alternatieve vlucht in uw boeking te zetten. Zodra u dan aan de beurt bent ziet de luchtvaartmaatschappij al een alternatieve vlucht staan. Daarnaast zullen wij onze lokale partners (zoals de autoverhuurmaatschappij en verblijven) op de hoogte brengen. De kosten hieruit voortvloeiend zijn voor rekening van de luchtvaartmaatschappij.

Gemiste vlucht
De feitelijke reis vangt aan op het moment dat u in het vliegtuig stapt. Als u op (weg naar) de luchthaven vertraging heeft, veroorzaakt door de luchthaven, autopech of het OV, dan is dat buiten onze invloedssfeer. Wanneer u niet tijdig instapt en de vlucht wel vertrekt, adviseren wij u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Als u op Schiphol aanwezig bent, ga dan in de rij bij de airline staan voor een alternatieve vlucht. Wij kunnen u telefonisch assisteren door alvast een alternatieve vlucht in uw boeking te zetten. Zodra u dan aan de beurt bent ziet de luchtvaartmaatschappij al een alternatieve vlucht staan. Ook zullen wij onze lokale partners (zoals de autoverhuurmaatschappij en verblijven) op de hoogte brengen. De kosten hieruit voortvloeiend zijn voor uw eigen rekening.

Reizen in deze tijd; statusupdate kleurcodes

De meeste van onze bestemmingen staan op kleurcode groen of geel en dat is natuurlijk hartstikke goed nieuws. Dat houdt in dat u veilig en weer gemakkelijker kunt reizen. Voor sommige bestemmingen gelden nog wel inreisregels. Bent u benieuwd wat dit betekent voor uw bestemming? Neem dan gerust contact met ons op.

Bel of mail ons
Westfjorden
Welpjes in Zuid-Afrika

Onze flexibele voorwaarden

  • Als een land met kleurcode groen, geel of oranje wordt aangepast naar rood, dan kunt u kosteloos annuleren of omboeken*.
  • Als de lokale overheid maatregelen invoert, zoals een avondklok om 21.00 uur, de horeca wordt gesloten of er geen excursies mogen worden uitgevoerd, dan kunt u de reis kosteloos annuleren of omboeken*.
  • Als er bij vertrek een quarantaineplicht langer dan 72 uur op de bestemming wordt ingevoerd, waarbij u in uw hotel moet blijven, dan kunt u de reis kosteloos annuleren of omboeken*.
  • Wanneer de reis niet kan worden uitgevoerd omdat de grenzen worden gesloten, dan kunt u kosteloos annuleren of omboeken*.
  • Als de bestemming tijdens uw reis code rood krijgt of er wordt een vliegverbod ingesteld, dan heeft u recht op repatriëring en worden de kosten gedekt door ons als reisorganisatie.
  • Als de voorwaarden van vaccinatie worden aangepast en u er buiten uw macht om niet aan kunt voldoen, dan kunt u de reis kosteloos annuleren of omboeken*. Denkt u hierbij aan een verplichte boosterprik, terwijl u nog niet aan de beurt bent of een verplichte vaccinatie voor kinderen onder de 12 jaar, terwijl dit in Nederland niet zo geregeld kan worden.

* Omboeken kan naar een andere bestemming of dezelfde bestemming voor een andere reisperiode.

Reizen in deze tijd: goed om te weten

  • Wat gebeurt er als ik tijdens mijn reis positief op corona test en in quarantaine moet?
    Indien u op een bestemming met kleurcode groen of geel positief op corona test en u moet in quarantaine, dan dekt bijvoorbeeld verzekeraar Allianz deze kosten.
  • Wat gebeurt er als de kleurcode van mijn geboekte bestemming wijzigt van groen of geel naar oranje?
    Dan kunt u de reis kosteloos annuleren of omboeken als een van onze hierboven genoemde flexibele voorwaarden van toepassing is. Is geen van de flexibele voorwaarden van toepassing, dan kunnen wij de reis veilig uitvoeren zoals met u is overeengekomen. Hoe dat werkt vertellen we u hieronder.
Duiken op Redang Island
Monniken in Ayutthaya

Veilig reizen bij kleurcode oranje (door corona)

  • We staan in direct contact met onze lokale vertegenwoordiging en weten alles over de situatie ter plaatse.
  • We reizen enkel naar code oranje bestemmingen waar u coronaproof kunt reizen.
  • Indien het reisadvies tijdens uw reis naar rood kleurt, repatriëren wij uw gezin kosteloos. Dit doen wij altijd in overleg.
  • Zorgkosten of ziekenhuiskosten zijn te allen tijden gedekt via uw basiszorgverzekering. Bij de betere zorgverzekeraars geldt dit ook bij zorgkosten door corona. Wij raden u daarom aan uw voorwaarden te controleren en eventueel uw verzekering aan te passen.
  • Indien u op de bestemming positief op corona test en u moet in quarantaine, dan zijn de kosten voor eigen rekening. Wij staan 24/7 voor u klaar om u te ondersteunen bij het vinden van een verblijfsplaats.
  • Zorg voor een goede annuleringsverzekering. Wij werken samen met Allianz Global Assistance. Indien u vooraf verplicht in quarantaine moet of positief test op COVID-19 en de reis kan niet doorgaan dan wordt dit bij Allianz Global Assistance vergoed.
  • Indien de lokale overheid maatregelen invoert die uw vakantieplezier beïnvloeden (bijvoorbeeld een avondklok, sluiten van horeca en toeristische attracties), dan kunt u de reis kosteloos annuleren of omboeken.
  • Voor u op reis gaat ondertekent u een disclaimer met de door de Travelnauts opgestelde coronavoorwaarden.

Reizen tijdens corona, ook dan denken we met u mee

01-01-2022

'Fantastisch reisbureau'

Hun advies op maat, hulp en geduld tijdens Covid omboekingen, bijstand in alle aspecten van onze reis zorgen ervoor dat we zeker bij een volgende reis bij hen terecht zullen komen. De travelnauts proberen er echt voor te zorgen dat je een onvergetelijke ervaring hebt en dat je kinderen de wereld gegund wordt 🙂 Thx travelnauts en tot de volgende keer!

Roland Brouns

05-09-2021

'Kroatië in Corona-tijd met Travelnauts'

We hebben al een aantal keer een mooie reis gemaakt via Travelnauts. In verband met Corona moesten we flink schakelen in wat haalbaar was en wat niet en Travelnauts schakelde onvermoeibaar met ons mee, net zo lang tot de reis helemaal naar onze zin was. Onze volgende reis zullen zij ook verzorgen.

Ingrid

18-08-2021

'Aanrader'

Stellen prachtige maatwerk reizen samen (binnen en buiten Europa) met bijzondere locaties, waarbij goed geluisterd wordt naar de wensen van de klant. Deskundig, service- en klantgericht niet alleen tijdens het samenstellen van de reis, maar ook bij onverwachte momenten tijdens de reis. Wil je genieten van een mooie zorgeloze vakantie met kinderen dan is dit de juiste keuze.

Annemiek Hogeslag

Terug | Naar boven

Wilt u reisinspiratie ontvangen en geen enkele tip van onze experts missen?

Meld u dan nu aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.