Drukte op Schiphol - hoe gaan we om met
Verzoek tot omboeken naar een andere luchthaven
Uiteraard kunnen wij met u meekijken naar de mogelijkheden voor het omboeken. We kunnen alleen geen enkele garantie geven dat het op een andere luchthaven rustiger is. Niet alleen op Schiphol maar ook op andere luchthavens hebben ze te maken met personeelstekorten. Dit is een wereldwijd probleem dat alle luchthavens en luchtvaartmaatschappijen treft, alsmede ook autoverhuurders, hotels, horeca, etc.
Daarnaast moet u rekening houden met het volgende:
- Bij het opnieuw inboeken van de vluchten gelden de op dit moment geldende tarieven. Deze zijn een stuk hoger dan het aan u doorberekende tarief, door de inmiddels enorm afgenomen beschikbaarheid en de verhoogde brandstofprijzen.
- Vanaf andere luchthavens kunt u doorgaans niet rechtstreeks vliegen naar uw eindbestemming en zult u een overstap hebben.
- Een overstap kan gevolgen hebben voor de bestaande Covid-inreisregels en het eventueel opnieuw ophalen en inchecken van uw bagage.
- Uw eventueel reeds bestaande stoelreserveringen komen te vervallen.
Geannuleerde vlucht
Wanneer uw vlucht onverhoopt wordt geannuleerd, adviseren wij u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Als u op Schiphol aanwezig bent, dan dient u in de rij bij de luchtvaartmaatschappij te gaan staan voor een alternatieve vlucht. Wij kunnen u telefonisch assisteren door alvast een alternatieve vlucht te zoeken en deze in uw boeking te zetten. Zodra u dan aan de beurt bent ziet de luchtvaartmaatschappij al een alternatieve vlucht staan. Daarnaast zullen wij zorgen dat onze lokale partners op de hoogte worden gesteld zodat de autoverhuurmaatschappij en verblijven op de hoogte zijn. De kosten hieruit voortvloeiend zijn voor rekening van de luchtvaartmaatschappij.
Gemiste vlucht
De feitelijke reis vangt aan op het moment dat u in het vliegtuig stapt. Als u op weg naar de luchthaven of op de luchthaven zelf vertraging heeft, veroorzaakt door de luchthaven, door autopech of door het openbaar vervoer naar de luchthaven, dan is dat buiten onze invloedssfeer. Wanneer u dus niet tijdig instapt en de vlucht gewoon vertrekt, dan adviseren wij u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Als u op Schiphol aanwezig bent dan dient u in de rij bij de luchtvaartmaatschappij te gaan staan voor een alternatieve vlucht. Wij kunnen u telefonisch assisteren door alvast een alternatieve vlucht te zoeken en deze in uw boeking te zetten. Zodra u dan aan de beurt bent ziet de luchtvaartmaatschappij al een alternatieve vlucht staan. Daarnaast zullen wij zorgen dat onze lokale partners op de hoogte worden gesteld zodat de autoverhuurmaatschappij en verblijven op de hoogte zijn. De kosten hieruit voortvloeiend zijn voor uw eigen rekening.