020 5 2 89 333

Ecuador

Je gunt je kind toch de wereld!

Ecuador, het kleinste land van het Andes-gebied

Ecuador, gelegen in het noordwesten van Zuid-Amerika is circa 7 keer zo groot als Nederland en telt ruim 15 miljoen inwoners.  Het land grenst aan Peru en Colombia en is het kleinste land van het Andes-gebied. Vanwege de ligging op de evenaar heeft Ecuador het gehele jaar een warm klimaat. Het is misschien een klein en compact land maar het heeft een enorme diversiteit, misschien wel het meest veelzijdige land van heel Zuid-Amerika! Watervallen in de Amazonejungle, hoge bergen in de Andes, rommelende vulkanen met besneeuwde toppen, prachtige natuurparken, koloniale steden en heerlijke zandstranden, Ecuador heeft het allemaal. De zeer vriendelijke en gastvrije lokale bevolking maakt Ecuador een geliefd vakantieland.

Wij geven dit cijfer voor
  • Zeer veelzijdig land
  • Koloniale steden
  • Inca ruïnes
  • Prachtige natuur
  • Vele activiteiten
  • Heerlijke stranden
  • Gehele jaar warm klimaat
  • Rechtstreekse vluchten

Onze oprichter David vertelt over zijn reiservaringen in het Amazonegebied van Ecuador.

Vanuit Quito vliegen we met een rechtstreekse vlucht naar Coca. Na aankomst op de luchthaven van Coca worden we door onze lokale vertegenwoordiging opgewacht en per gemotoriseerde kano naar de Sani Lodge gebracht. Allereerst is er een introductie over de lodge en de veiligheid. Hierna maken we een boottocht van circa 2,5 uur over de grootste Ecuadoraanse zijrivier van de Amazon, de Napo rivier. Tijdens deze boottocht hebben we onze eerste kennismaking met de jungle en komen we meer te werken over de dieren die er leven. Tevens maken we een korte wandeling door overstroomde bossen en varen we over het Challuacocha-meer. Terug in de Sani Lodge wordt u verwelkomt met een verkoelend drankje en een snack waarna we naar ons hut worden gebracht. Aan het einde van de middag maken we een kanotocht, waarbij we vele vogelsoorten en de zwarte kaaiman tegen komen.

De volgende ochtend varen we in circa 30 minuten over het Challuachoca-meer naar het begin punt van de excursie. We bezoeken een 36 meter hoge uitkijktoren waar we een prachtig uitzicht hebben over de boomtoppen gevolgd door de eerste echte wandeling door de jungle. Onderweg spotten we ara’s, toekans en kolibries. De wandeling wordt vervolgd met een ontdekkingstocht over de wandelpaden in de omgeving. De tweede middag maken we een wandeling over het Chorongo- of Cotopad. Onderweg komen we vele flora tegen die onderdeel uitmaken van het regenwoud. Na het diner in de Sani Lodge verkennen we het meer Oxbow, met zwart water. Een geliefde plek voor de zwarte kaaiman om te rusten, en ja gespot!

De derde dag stappen we aan boord van de boot en varen we over de Napo rivier voor een wel heel bijzondere ervaring in het Parque Nacional Yasuní; klei-etende papegaaien. We aanschouwen hoe honderden papegaaien zoeken naar een gat in de grond om de aarde te eten. Na deze ervaring wandelen we verder ten zuiden van de Napo rivier door Parque Nacional Yasuní. Dit gebied wordt door wetenschappers beschouwd als de meest biodiverse plek ter wereld! We spotten de slinger aap, blauwe en gele ara’s en de pekari’s. Bij terugkomst in de Sani Lodge bezoeken we als afsluiter het Sani Community Center waarbij we een bezoek brengen aan een inheemse woning. We maken kennis met de cultuur van de Sani-gemeenschap en leren over hun leefstijl. In de avond maken we nog een nachtwandeling en zien we hoe insecten, spinnen en kikkers tot leven komen.