020 5 2 89 333

Kenia

Je gunt je kind toch de wereld!

Kenia, het land van de grote tegenstellingen

Een landschap vol bergen, meren, wouden en savannes, waar in de wonderschone parken en reservaten een onnoemlijke verscheidenheid aan wild leeft. In het dichtbevolkte midden van het land, waar de evenaar Kenia in tweeën deelt, is de grond vruchtbaar en het landschap groen. Het dunbevolkte noorden is bijna woestijngebied. Hier leven nog de nomadische volken. Tussen de met sneeuw bedekte toppen van de Mount Kenya, de grens met Tanzania en de witte stranden aan de oostkant, ligt een landschap vol bergen, meren, wouden en savannes, waar in de wonderschone parken en reservaten een onnoemlijke verscheidenheid aan wild leeft.

Wij geven dit cijfer voor
  • Indrukwekkende natuur
  • Weinig tot geen tijdsverschil
Meer ervaringen

Klantervaringen

‘Sit, sit sit, I have a very good surprise’, zegt onze gids Michael tegen ons

Collega Jori en ik, Ilona, staan te genieten vanuit het pop-up dak van onze jeep van het weidse uitzicht in de Masai Mara. En als onze gids zegt dat hij een ‘good surprise’ heeft dan is dat ook zo.

Wij zijn voor Travelnauts in Kenia en bezoeken naast diverse hotels, ook nationale parken, zoals de Masai Mara. We gaan weer zitten en racen in volle vaart over de savanne. In de verte zien we een groep jeeps en minivans staan. Wat zal het zijn? Gisteren hebben we een familie leeuwen gezien en vanmorgen stond er een olifant op nog geen meter van de jeep. We naderen de auto’s en zien opeens een groep van vijf cheeta’s rondlopen. Wat gaaf! We krijgen uitgelegd dat het gaat om een moeder met haar jongen (pubers, ze zijn al wat groter) en dat ze op zoek zijn naar een prooi. We blijven maar foto’s maken van deze prachtige dieren.

De volgende ochtend word ik al vroeg wakker en probeer te achterhalen welke dierengeluiden ik in de verte hoor. Het ontbijt staat al klaar en met een kop koffie in de hand kijk ik uit op de vlakte van de Masai Mara waar buffels staan te grazen. Niet veel later wandelt er een kudde giraffes voorbij.

Wat is Kenia toch een mooie en afwisselende bestemming.
Overal waar wij kwamen waren we meer dan welkom en de Kenianen zijn blij dat je er bent en altijd in voor een praatje. Wij hebben Kenia in ons hart gesloten en kunnen iedereen aanraden om dit bijzondere land te bezoeken.’