Ervaring: Amerika

Je gunt je kind toch de wereld!

Familie Vander Beken in Noordoost-Amerika

Wie?: Philip Vander Beken en Ann Deconinck met hun zonen Thibo (13) en Arne (9)
Waarheen?: Florida
Wanneer?: Zomer 2014

Hallo,

We hebben ondertussen onze jetlag een beetje verwerkt en zijn stillaan weer in de dagelijkse routine aan het komen.

We kunnen onze reis in één woord samenvatten: FANTASTISCH!!!

Alles is perfect verlopen. Op de heen- en terugvlucht met United Airlines was niets op aan te merken. Vriendelijk personeel, genoeg te eten en drinken, genoeg ontspanning (films, spelletjes,..)

De hotels waren ook prima. Op het Edison hotel in New York na hadden ze allemaal een zwembad, dus vonden Thibo en Arne het super om na het citytrippen nog eens een plons in het water te kunnen doen. De hotels waren ook allemaal goed gelegen om alle bezienswaardigheden vlot te kunnen bereiken. Onze favoriet zijn de hotels van de Best Western keten. De kamers zijn basic maar je krijgt er wel ’s morgens een uitgebreid ontbijt, heel de dag doorlopend koffie of thee, popcorn voor de kinderen, gratis parking,… en dit zonder ook maar 1 dollar extra te betalen. Prima service!

Het schema van de reis was ook prima. Een mooie combinatie van de grote Amerikaanse steden met de mooie natuurpracht. De White Mountains vonden we bijvoorbeeld schitterend. Met wat we nu weten zouden we een extra nacht in de White Mountains hebben genomen en een nacht minder in Cape Cod maar dat is natuurlijk persoonlijk en doet niets af van onze reiservaring. In New York hebben we dan zoals afgesproken ons fly-drive pakket ontvangen. Een schitterend roadboek waar we nog regelmatig eens in gaan terugkijken denk ik. Alle info was grondig en compleet. Wel hebben we ter plaatse nog een GPS toestel aangeschaft wat ik ook iedereen zou aanbevelen. Hoewel jullie roadboek zeer duidelijk was kom je natuurlijk op die afstanden altijd wel eens een omleiding of wegenwerken tegen.

Ook voor Thibo en Arne was dit een reis om nooit te vergeten. Zij waren idd het meest onder de indruk van New York. Met de grote wolkenkrabbers, grote reclameborden, de gele taxi’s,… We hadden op voorhand ook de New York Pass aangeschaft die ons toegang gaf tot alle bezienswaardigheden. Zeer interessant! We hebben er de belangrijkste musea en monumenten mee bezocht. Het allerleukste vonden ze een tocht op de Hudson met een heuse speedboot (the beast) tot aan het vrijheidsbeeld en terug. We waren kletsnat maar bij meer dan 30 graden was dit een welgekomen verfrissing. Madamme Toussaud’s en het uitzicht op Manhattan vonden ze ook geweldig. Onze New York Pass gaf toegang tot zowel de Empire State building als de Top of the Rock en we hebben één overdag en één ’s avonds in het donker gedaan. Het beeld in het donker vanop de Empire state was ongeloofelijk en staat voor altijd in ons geheugen gebrand. Verder vonden ze ook natuurlijk de gigantische speelgoedwinkels en M&M’s world geweldig en viel hun mond soms letterlijk open bij het gigantische aanbod.

U merkt het, het was voor iedereen echt geweldig en veel te veel om op te noemen.

Als we dan toch een puntje van kritiek moeten geven dan is het op de verhuurfirma Alamo. Toen we in het centrum van Manhattan onze auto gingen afhalen was het in dat kantoor redelijk chaotisch. We hebben meer dan een uur moeten wachten op onze wagen terwijl onze bagage op de stoep moest staan en er altijd wel een koffer voor iemand in de weg bleek te staan. Toen ik de wagen eindelijk kreeg bleek de benzinetank zo goed als leeg waardoor ik eerst nog een benzinestation mocht zoeken. Toen we na onze roadtrip de wagen terug binnenbrachten bij de luchthaven van Newark (met geen volle tank want ik had geen volle tank gekregen bij vertrek) rekenden ze meer dan 100 dollar aan omdat de tank niet vol was. Blijkbaar had ik in Manhattan getekend voor een auto met volle benzinetank maar door de chaos daar en het lange wachten had ik dat niet gemerkt. Er was geen sprake van discussiëren in het kantoor want handtekening was handtekening. Hij stond wel toe dat ik van daar naar het kantoor in Manhatten kon bellen om daar verhaal te halen bij degene die me de auto had overhandigd. Ik heb dat dan ook gedaan en na het voorval te hebben uitgelegd zei de persoon aan de telefoon me dat het bedrag niet zou aangerekend worden. Toch eind goed al goed dus al zullen we de kredietkaartafschriften toch nog eens goed nakijken! De beheerder van het Alamo kantoor in Newark raadde ons wel aan om de auto’s altijd in Newark op te halen omdat ze daar, in tegenstelling tot de kantoren in Manhattan, een benzinepomp hebben op de site en iedere wagen altijd volgetankt vertrekt en er daarmee nooit problemen kunnen zijn. Misschien een tip naar jullie en andere reizigers toe.

We zullen jullie zeker nog enkele foto’s toesturen die jullie zeker mogen gebruiken op jullie website of Facebook.

Wanneer we ons afschrift van de creditcard ontvangen sturen we die dan ook nog op. Alvast bedankt om ons daar zelf nog attent op te maken.

Kortom, we zijn 100% tevreden klanten en dit is ongetwijfeld niet onze laatste reis met Travelnauts geweest…

 Mvg,

 Philip Vander Beken